the story...

Allting har hänt på samma gång känns det som nu.. & jag ska ta allt från början, i tisdags.

Jag och mamma skulle ta en buss till ullared klockan 06.00 på morgonen. Bussresan tog 4 timmar men eftersom det snöade en del var vi framme cirka kvart över 10. Vi var där nästan 6 timmar tills bussen skulle åka tillbaka till kalmar. Vid klockan 16.00. Hemreasan gick långsamt och jag hade ont i magen o.s.v. Men det gick bra. Vi hade en jättebra dag ♥ Pappa och felix hämtade oss vid rasta vid kvart i 9 ungefär.

Då blev dagen sämre.. Vi hade satt oss i bilen då pappa berättade att mormor låg på sjukhus. Han hade inte velat säga något innan när vi satt på bussen. Hon har legat på sjukhus ofta & jag tänkte inte så allvarligt på det. Men när mamma ringde till min mosters man & han berättade att det var allvarligt blev det inte bättre. Vi åkte hem och åt sedan skjutsade pappa, mamma till mormor på sjukhuset. Jag somnade vid halv elva.

På morgonen på onsdag hörde jag både mammas, pappas och felix röst ute i hallen. Eftersom pappa börjar vid 7 kändes det konstigt. Mamma hade bestämt att vara hemma redan i tisdags eftersom hon inte visste hur länge hon skulle behöva vara på sjukhuset. Jag gick upp som vanligt, lite tidigare bara eftersom jag inte kunde slappna av. Visste inte varför men jag kände på mig något. Jag gick förbi vardagsrummet där mamma, pappa och felix satt. Jag vågade inte tänka vad som hade hänt utan gick ut till köket och gjorde frukost. Ut i vardagsrummet igen och satte mig bland dom andra. Mamma säger:
- Jag har en dålig nyhet, mormor dog i natt.
Jag ställde frukosten på bordet & lutade mig mot molly och grät.
Min fina mormor som var den snällaste på hela jordklotet.
R.I.P natten mellan den 23-24 november 2010
Älskar dig så.
Du är värd det bästa av det bästa.

Kommentarer
Postat av: sanna

Jessica, du ska veta att jag alltid finns.

Jag älskar dig ♥

2010-11-25 @ 20:41:37
URL: http://sannns.blogg.se/
Postat av: emelie

finns jessica♥

2010-12-10 @ 15:57:30
URL: http://fotoflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera på:

Trackback
RSS 2.0